Krakau dag 4

25 november 2018 - Kraków, Polen

Na alle drukke en hectische dagen vandaag een rustdag, vandaag stond een rommelmarkt en de joodse wijk op het programma. Vanmorgen waren we niet uit bed te krijgen allebei stik en stik kapot. Maar na een eenvoudig ontbijt met half afgebakken broodjes toch maar weer de kou in. Met vandaag 5 graden viel het mee met de kou. Andere dagen was het onder 0. Lekker rondgelopen door Krakau stad richting rommelmarkt, en rommel hadden ze!!! geloof dat wij ook de enigste buitenlanders waren in deze ogende ghetto waar de mensen naar drank roken op tijdstippen waar wij er nog niet eens aan denken om iets alcoholisch te pakken. Maar toch 4 mooie poolse wekkers op de kop kunnen tikken voor 15 euro. Helemaal gelukkig met mijn nieuwe vangst. daarna pools gebak en koffie, ff opwarmen met de goeiekoopste  lunch ever. Het toilet heb ik bij nader inzien even overgeslagen. Bij het aanpakken van de klink had je al 12 ziektes te pakken. daarna richting joodse wijk, de weg ernaartoe was armoediger als je kunt voorstellen, zelfs het kerkhof moesten we van weg, want geloof het of niet de grond stonk hier zelfs. de joodse wijk was minder van wat we ervan voorgesteld hadden maar na een heftige lachaanval van Pieter omdat hij me verkeerd verstaan had zijn we maar gegaan.(dit was ook maar beter) Daarna hebben we een katten cafe bezocht, leuk om eens mee te maken. En zeker de moeite waard.

1. Nance & Paris:
    25 november 2018
    Thnx lieffie💋
  2. Mam en willy opa en oma:
    26 november 2018
    Wat een armoede is daar ook nog zeg terug in de tijd.
    Een hele goede terug reis kijk uit xxxjes