Krakau

22 november 2018 - Kraków, Polen

2:15 op!!! onze reis wat als grapje begon gaat nu echt van start, veel in deze tussentijd gebeurd, als reismaatjes gingen we. Laatste dingen nog pakken en om 4 uur naar Eindhoven airport. Een snelle vliegreis (toch best angstige vliegreis) van 1:35 bracht ons naar een grauw en vooral koud Krakau. Alles was geregeld en de taxi zou ons oppikken op het airpark, maar met ons geluk stond er helemaal niemand, na lang staan, regelen en kou kleumen enz toch richting ons appartement. Tassen en koffers in de hoek en op verkenning in Krakau stad. St. mary"s basilica  bezocht, de mooiste kerk die ik tot nu toe heb bezocht over de hele wereld, prachtige glas in loodramen veel goud onze mond viel open. Een stapel kaarsjes voor onze familie aansteken kon natuurlijk niet ontbreken. En nadat ik de bisschop erg beledigd had omdat ik een leuke foto wilde maken terwijl hij in de biechtstoel zat, zijn we maar gauw gegaan!!!! Mensen zijn ontzettend ongelofelijk vriendelijk (op de bisschop na dan) restaurant winkels overal is men vriendelijk en ze doen echt hun best om je te helpen. na wat gegeten te hebben konden we dan inchecken om 14 uur in ons appartement, mooi appartement met twee kamers. Veel tijd hadden we niet want om 15 uur had Pieter de taxi geregeld voor Zapraszamy krakow valley shooting range, iets wat bij ons allebei wel op het verlanglijstje stond. 6 verschillende geweren mochten we mee schieten na een duidelijke uitleg van de instructor. Pieter maar eerst, want ik was toch een beetje zenuwachtig, maar wat was het cool!!! nooit gedacht dat er zoveel kracht uit zou komen. maar voor de eerste keer hebben we het helemaal niet zo verkeerd gedaan. Met veel adrenaline en veel ruige verhalen weer richting hotel. Doodmoe van deze dag nog ff naar restaurant Sioux wat we door hadden gekregen van merlijn  erg goed trouwens!!! en daarna naar bed morgen staat Auswitz op het programma.

1. Joyce Kunnen:
    23 november 2018
    Wat een mooi avontuur weer mop! Echt genieten....van de stad en van elkaar! X
  2. Mam en willy opa en oma:
    23 november 2018
    Wat een prachtige foto's zeg echt mooi daar. Geniet ervan samen
    xxxjes van ons
  3. Nance & Paris: