Lissabon dag 5

13 februari 2019 - Sintra, Portugal

Gisteren gingen we naar Sintra, trein, tram, metro en een hele lange busreis richting bergen. Billeknijpend naar boven met de bus langs de afgronden. Maar aangekomen bij het eerste kasteel Palacio da Pena was het al meteen de moeite waard. Prachtig groot kasteel helemaal in oosterse invloeden met prachtige kleuren . Check ook weer afgevinkt!!!! Weer terug naar Sintra station en van daaruit weer naar de volgende bezichtiging Quinta  da Regaleria prachige tuinen en natuurlijk de beroemde waterput die verscholen zat achter een rots. Jammer van al die hordes Chinezen die overal voor het beeld gaan staan, maar de fotos zijn gelukt. Een snelle koffie en een zakje chips want tijd voor te eten hebben we vandaag niet. Weer terug naar Sintra station en van daaruit 3 kwartier naar de klif van 140 meter hoog. Daar aangekomen was het uitzicht fantastisch en de moeite waard, maar natuurlijk de mooiste fotos krijg je als je over de hekken gaat en langs de klif naar beneden loopt. Kinderen hadden we niet bij dus voor een keer kon dat. Wat een uitzicht en wat een prachtige zonsondergang!!! Met een ijsje richting bus want inmiddels was het avond en moesten nog uren terug reizen, bleek achteraf. Verkeerde bus gepakt, verkeerde metro station eruit gegaan, doodmoe, honger, tramkaart verlopen, vreselijk gelachen om dingen die ik niet mag vertellen ivm met privacy, maar die hij (pieter) zelf wel verteld. Uiteindelijk als enige blanke westerlingen nog in de tram.En uiteindelijk toch aangekomen op plaats van bestemmingen met sushi to go en een biertje.WAT EEN DAG!!!! Maar elke seconde waard