Rondreis Bali

29 maart 2018

Gisteren is ons groot avontuur begonnen, 12 uur school uit en richting station Eindhoven en richting Schiphol. We slapen nog in Amsterdam in het Park inn hotel waar we uitkijken op de startbaan van Schiphol. Morgen om 11 uur gaan wij ook de lucht in richting Taiwan. Waar we drie uurtjes de benen kunnen strekken om daarna nog 5 uurtjes door te vliegen naar Indonesie. Alles liep perfect, alles goed kunnen vinden op schiphol en op  naar Taiwan met China airllines. Wind in de rug gehad want eerder dan verwacht kwamen we in Taiwan aan. 3,5 uur stop om daarna in een ander vliegtuig naar Bali te vertrekken. Voordat we de landingsbaan opreden sliep Paris al. Op Bali was het erg druk waardoor we hebben moeten cirkelen boven het eiland. Paris liep helemaal wit aan en gaf alles over in het vliegtuig.Vermoeidheid spanning alles kwam eruit germ...  Immigratie duurde een dikke anderhalf uur voordat we het land in konden lopen, mannen die alle tijd hebben en met iedereen een praatje gaan maken en zich niks aantrekken van de honderden mensen  die staan te wachten voor hun loketje. Koffers van de band en naar buiten waar weer honderden mannen achter een hek stonden  die allemaal een bordje vasthielden met een naam erop onze chauffeur vonden we ook en de reis naar Umasuri rice terrance kon beginnen. Overleven is een beter woord want zulk verkeer heb ik nog nooit gezien. Toeteren zwaaien van alle kanten komen brommers en autos. De brommerrijders hebben fluitjes in hun mond om zo overal tussendoor te rijden. Ze rijden met pasgeboren babys op hun buik , of  kinderen achterop zonder helm. Ook scooters met een hele winkel om de scooter gebouw om op elke hoek eten te kunnen verkopen.Paris heeft zo moeten lachen dat de zakken kroeppoek achter de scooters aanhingen.Om half 8 hebben we eindelijk na 28 uur onderweg te zijn geweest ons balanese huisje gevonden waar we met open armen werden ontvangen. Want een lieve mensen!!!! er werd nog sate ajam gemaakt en op ons terras gebracht. En helemaal uit ons ritme liggen we nu om 1 uur snachts onze tijd uitgeslapen in bed terwijl het bij jullie nu 20;30 is.We moeten nog ff in het ritme komen van Bali. en aan de hitte...... want wat een klamme warme bedoeling heeft net ontzettend hard geregend maar niet zoals bij ons koelt het dan af......maar we klagen verder niet ;) wij blijven nog ff uitgeslapen onder onze klamboe liggen luisterend naar de  knoerharde regen in ons houten hutje middenin een rijstveld. Der zijn slechtere plekken ter wereld wij genieten vollop met zijn tweetjes...tot snel...xx