Rondreis Bali dag 10 en 11

8 april 2018 - Batununggul, Indonesië

We zijn twee dagen geleden vertrokken uit Bali we hebben alles omgegooid en afgeboekt omdat ik toch merkte dat mijn kleine meid erg moe was van het reizen en alle indrukken niet verwerkt kreeg zo snel. En eerljjk gezegd was ik ook kapot.... We zijn door onze vaste chauffeur met inmiddels de hele familie opgehaald uit het elephant park. Vrouw en kind reisde ook mee naar  Sanur waar we de boot zouden pakken naar nusa penida. We hebben een kaartje gekocht en de man begint te rennen met onze koffers inmiddels weten we dat we ons  niet druk  moeten maken dat alles goed komt dus we zijn op ons gemak achter hem aangegaan. Aangekomen bij de boot niks te pier waar je opstapt door de zee de boot op.Onze koffers op het hoofd van die man en hup werden ze de boot op gegooid. Wij tot onze borst zeiknat maar oke we werden ook de speedboot in gesleurd en gas erop.In 40 min kwamen bij Penida  en hup naar het huisje wat ik een  uur daarvoor geboekt had.Het begon al goed ik stap uit de taxi en val in een put...gewoon zon put als bij ons maar dan met een stuk hout erop en weg was ik... heel men been geschaafd van onder tot boven en bloeien al een rund. Natuurlijk probeer je je te vermannen.De chauffeur schrok zich rot en begon met zijn handen het bloed weg te vegen, even dacht ik nog ben ik blij dat ik ingeeent ben zeg!!!! Mooie binnenkomst ala Nance wederom ......dit was echt een backpackers complex twee leuke nederlandse jongens ontmoet en een paar duitse meiden die ook op rondreis waren. Iedereen verwonderd zich erover dat we met zijn tweetjes zijn. Leuk hotelletje niks speciaals maar uitzicht op zee vanuit je kamer.Eerste nacht wilde ik nog gauw voor het slapen naar de wc deed de schuifdeur open en weer als een gek dicht een hele kakkerlakkenfamilie heeft zijn intrek gedaan in onze badkamer. Van groot naar klein en groot is dan echt groot zoals ik ze nog nooit had gezien. in een  lichte paniekaanval heb ik toch de recencies van booking.com maar ff gelezen, beter niet kunnen doen. Maar goed zoals altijd zal je iets moeten en je dus erbij neer moeten leggen en voor de 3009494885 x deze vakantie je angsten overwinnen. Daar zat ik met men benen  in de lucht daarna de deur gebarricadeerd met handdoeken en jurkjes en naar bed. Min linkeroog heeft overuren gedraaid want deze heb ik niet dicht gehad, bloedheet onder de dekens natuurlijk want ik  durfde er niet onderuit de komen. En natuurlijk tegen Paris hel cool, Paris dat is nou eenmaal hier we zijn niet in nederland en kom op!!!! niet bang zijn die beesten doen niks.....Ze moest eens weten.... We hebben van de baas van het hotel een eigen scooter/motor tot onze beschikking gekregen en hiermee tuffen we het hele eiland door. Paris zegt steeds mama dit is echt leven als we langs de zee afrijden. Regels hebben ze niet voor een bocht of als je iemand inhaalt toeter je even en ooooh jaa ze rijden hier aan de andere kant, das ff wennen soms.Maar dit is hoe vakantie moet zijn tussen de locals en mee met de rest. Vandaag en gisteren zijn we bij crystal bay geweest zie de fotos!! 25 kilometers berg op en af met het scootertje en soms met het scootertje aan dde hand omdat ik de afdaling niet durfde te nemen zo steil en dan afgrond zonder vangrail gaat zelfs mij te ver.Maar aangekomen op dit prachtig stukje wereld geweldig!!!! Op de terugweg zijn we bij the krusty krab van sponge bob gaan eten  op een  verlaten stukje ergens tussen de bananen planten precies zo gemaakt als bij sponge bob. The krusty krab burger gegeten en deze jongen die ons hier bediende was in het begin zo nors als Octo maar heeft ons uiteindelijk nuiten  staan uitzwaaien nadat ie begreep dat we echt met zijn tweeen waren met onze rugzakken op op een scooter het eiland ontdekte. Paris heeft weer eens mee kunnen zingen met de muziek van bij ons gewoon tot 40 muziek toen die jongen dat merkte zetten hij hem harder en  liet haar mooi meezingen. Bij het liedje Nobody said it was easy van coldplay heb ik toch ff men zonnebril op moeten zetten om een  flink potje te janken ineens besefte ik wat er was gebeurd en waar ik nu zat en alles was het waard. Ik stel niks meer uit we leven nu!!!!! Godzijdank.....