Taiwan

3 september 2013

Allereerst tot nu toe de mooiste reis ooit, weet niet hoe Bali, Cambodja,Vietnam en Thailand me gaan bevallen maar dit was top!!!! Ik mocht als compagnon mee met Joyce die stewardess is...als ik alles nog eens op nieuw mocht doen werd ik ook stewardess 😄 als ik tenminste de leuningen van de stoel los durfde te laten van mijn vliegangst die ik heb. Stoer reden we naar Amsterdam. Voor Joyce normale werkdag voor mij de reis van men leven. Hoe geweldig moet het zijn als dit je werk is dat je de wereld mag zien!!! Vandaag was de grote dag waar ik maanden naar uit heb gekeken dagen en nachten foto's gekeken routes uitgestippeld wat we wilde zien. Kon me niet schelen, ik was de gelukkigste mens dat ik mee mocht... al had Joyce me dagen opgesloten op de hotelkamer en had ik alleen van het uitzicht uit de raam mogen genieten was ik al tevreden geweest. Ik heb genoten van de vliegreis wat een groot vliegtuig wat een eten!! Wat een super leuke crew!! Aangekomen in Taiwan moest ik in een lange rij voor men visum Joyce gaf me een kaartje va n het hotel en weg was ze... Ze moest mee met de crew en ik heb zelf een taxi genomen richting hotel. Geen gele nee een keurige man in pak reed een Mercedes voor die had ik hier nog nooit gezien🤔ik stap ook in goed vertrouwen in geef het kaartje van het hotel en het moment waar ik naar achter ga zitten komt een zwart raam omhoog tussen ons in. Daar zat ik!!! Even dacht ik omfg waar ben ik ingestapt...straks zit ik hier in taiwan voor jaren vast in een redlight district. Niemand die het weet!!!! Stiekum heb ik een foto gemaakt van de chauffeur zijn indentiteitkaart die achter tegen de stoel was geplakt... dacht als ze men telefoon mischien ooit nog vinden weten ze tenminste waar ik als laatste was🤣😂 schijnbaar is er geen stuiver te verdienen aan volle vrouwen want ik werd keurig in style afgezet bij het hotel. En zo begon ons avontuur de details van eten drinken zal ik je besparen. Vooral het eten op de markt was een groot succes hoor het Joyce nog zeggen Nance eet niet iets van de markt daar kunnen wij westerlingen niet tegen. Oké Joyce!!! Doe ik tot over een paar dagen🖑 de eerste dag shillin markt jawel hoor garnalen op een stukje...ach zo erg kan het toch niet zijn!! Nou ik kan je vertellen het kan zelfs erger😊 ik heb nog nooit zo staan zwaaien voor een taxi om terug naar het hotel te gaan😁 de dagen erna waren magisch de 101 de tempels de clubs het eten.. ik ben verliefd geworden op de mensen ik heb er een zwak voor!! Ik kan er ook niet over praten zonder een traan te laten. Voor mij heeft dit zo ongelofelijk veel betekend..dit weet ook alleen Joyce omdat ze erbij was...de monniken die naar me toe kwamen de kinderen de grote indrukwekkende Chinese gebouwen. In een woord geweldig!!!😢